In deze nieuwsbrief geven we 5 tips voor het werken met Coach 7.7. Daarnaast vindt u hier de link naar het scheikunde webinar van 10 maart jongstleden en informatie over de Gas Chromatograaf BT45i. Veel leesplezier.
5 tips voor het werken met Coach 7.7
Gebruik bij video- of beeldmeten de Vergroter functie om onderdelen van een video of plaatje beter zichtbaar te maken.
Gebruik de optie "Spoor" om het traject tijdens de beeld- of videometing zichtbaar te maken. Kies zelf een symbool om dit traject te markeren.
Verander de kleur van een grafiek door in de datatabel te klikken op het Run nummer en de optie Eigenschappen te kiezen. U kunt nu een eigen kleur voor de grafiek van deze run kiezen. Vink "Gebruik een andere kleur" aan en kies een geschikte kleur. Alle variabelen van deze run krijgen nu deze kleur.
Open recente Coach activiteiten via het hoofdmenu en de knop recente activiteit of resultaat. U kunt uw recente .cma7 of .cmr7 bestand nu uit een lijst kiezen. Dit scheelt browsen naar Coach files op uw computer.
Gebruik het vergrootglas icoon van diverse vensters binnen Coach 7.7 om bijvoorbeeld de tekst langs grafiekassen te vergroten, een tekst- of grafisch model te vergroten of te verkleinen of om uit of in te zoomen op video of plaatjes.
Figuur 1. Het gebruik van de vergroter tijdens een handmatige videometing. Het vergrootglas icoon is in de linkerbovenhoek te zien. Daarmee vergroot of verkleint u desgewenst de video. Het icoon "spoor" (de voetstapjes) zorgt voor het markeren van de baan van de basketbal.
Webinar Scheikunde terugkijken
Hier vindt u de link naar het scheikunde webinar over het gebruik van Coach 7.7 bij scheikunde. Een video vol met interessante experimenten die u eenvoudig kunt uitvoeren.
CMA heeft een gaschromatograaf (BT45i) voor het middelbaar onderwijs ontwikkeld. Deze sensor wordt automatisch herkend door Coach, zodat u met een korte voorbereidingstijd "plug and play" experimenten kunt doen. De gaschromatograaf scheidt mengsels van vluchtige gassen of vloeistoffen zodat u met Coach 7 de retentie tijden kan meten. Leerlingen zoeken dan de bijbehorende stoffen op in een bestaande retentietijden tabel. Als experiment kunt u bijvoorbeeld denken aan de bepaling van methanol en ethanol in wijn of de samenstelling van aanstekergas, moerasgas en/of deodorant. Leerlingen kunnen zelf ook onderzoeksvragen bedenken en het bijbehorende onderzoek uitvoeren: zoals het verband tussen de netto retentietijd en het aantal C atomen in de homologe reeks zoeken. Bij de GC (BT45i) ontvangt u een apolaire kolom, een luchtpomp plus adapter, injectiespuiten, 2 reserve septa, 40 cm PVC slang en een wergwerp aansteker om gelijk aan de slag te gaan. Via de bovenstaande link vindt u ook een link naar de gebruikersvideo, die het werken met de GC in eenvoudige stappen toont.
Aanbiedingen CMA
Check altijd onze aanbiedingen in onze webshop, nu nog steeds met de laatste LEGO® Education producten. Een overzicht vindt u in de webshop of kunt u aanvragen via info@cma-science.nl.
Deze e-mail is verstuurd naar {email}. De geadresseerden voor deze nieuwsbrief zijn contactpersonen voor Coach of hebben zich aangemeld voor de CMA Nieuwsbrief. Wijzig uw gegevens | Afmelden