Er kunnen een paar redenen zijn waarom Coach niet communiceert met de VinciLab en de interface niet werkt in Coach:
- De VinciLab driver is niet correct geïnstalleerd op de computer. Na een succesvolle installatie moet de VinciLab te zien zijn in het Windows Apparaatbeheer als Netwerkadapter. Installeer de driver opnieuw, of voer een handmatige installatie uit via Apparaatbeheer door het pad naar de USB VinciLab driver bestanden handmatig te specificeren (pad:program files\CMA\coach7\common\ethernetcabledriver. Drivernaam: vl.inf)
- De USB-kabel is niet goed aangesloten. Gebruik de meegeleverde USB-kabel en maak gebruik van de USB-connector die is bedoeld voor communicatie en niet alleen voor extra stroomtoevoer.
- Er is een firewall actief op de computer. Geef de Coach applicatie (Coach32.exe in Coach 6, Coach7.exe in Coach 7) via de firewall toegang tot het ip-adres van VinciLab, en open netwerkpoorten 22 en 1111-1116. Voor gebruik met de USB-kabel ontvangt VinciLabl normaal gesproken een ip-adres tussen 169.254.200.1 en 169.254.200.255. Voor gebruik via WiFi hangt het ip-adres af van het specifieke netwerk waarmee wordt verbonden. N.B. Bij gebruik van de USB-kabel kan het even duren voordat de VinciLab zijn uiteindelijke ip-adres heeft gevonden.
- Een anti-virusprogramma is actief. Een dergelijk programma kan de communicatie tussen Coach en VinciLab blokkeren. Geef in dit geval Coach toestemming voor de communicatie (de manier van configureren hangt af van de anti-virussoftware).
In het algemeen: als het niet lukt om de VinciLab met Coach te verbinden en je verandert de hardware-instellingen in Coach, herstart dan ook de VinciLab en probeer daarna opnieuw verbinding te maken.